MINDEN AMI FILM
MINDEN AMI FILM
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Számláló
Indulás: 2005-07-27
 
JAG
 
Vészhelyzet
 
Joey
 
Egy Rém Rendes Család
 
Műsorok

www.port.hu





 
Csuszka színesítő
 
King Arthur:Guinever
 
Csacska angyal
 
Áttünési effekt
 
Óra
 
Előzetesek
 
Gladiator-The Battle
 
Mozielőzetesek
     

 
Barátok Közt
 
Szeress most!
 
Dvd-n megjelent filmek
 
Menü
 
Szavazás
Szavazás
Milyen az oldal?

A legjobb a filmes oldalak között
Kicsit jó
Pocsék
A legrosszabb oldal
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Heti moziajánló
 
NE LOPJ!
 
Lost-Eltűntek
 
Lost főcím

 

 

 
Game Area
 
OnLine TV
 
Oldalak
 
Extrák
 
Legyen ez a kezdõlapod
Legyen ez a kezdõlapod
 
FilmDirekt DVD kölcsönző

 

 
Szavazás
Film szavazás
Melyik a legjobb kalandfilm?

Arthur király
Mennyei királyság
Zorro álarca
Nagy Sándor
Trója
Gladiátor
A Karib tenger kalózai
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Keress filmet

 
Várható sikerfilmek

Sin City 2  (2006 nyár)

Rendezte:
Frank Miller
Robert Rodriguez

Szereplők:

Devon Aoki   - Miho
Rosario Dawson  - Gail
Jaime King  - Goldie/Wendy
Brittany Murphy  - Shellie
Clive Owen  - Dwight
Mickey Rourke  - Marv


------------------------------------------

Eragon (2006 tél)

Rendezte:
Stefen Fangmeier

Szereplők: 
Djimon Hounsou - Ajihad
Edward Speleers -  Eragon
Jeremy Irons -  Brom
John Malkovich -  King Galbatorix
Robert Carlyle -  Durza
Gary Lewis -  King Hrothgar
Alun Armstrong -  Uncle Garrow


------------------------------------------

Jurassic Park 4 (2008)
------------------------------------------

A Megtorló 2 (2006)

Szereplők: 
Thomas Jane -  Frank Castle/The Punisher


------------------------------------------

Prince of Persia: Sands of Time (2006)

------------------------------------------

Resident Evil: Afterlife (2006)

Szereplők: 
Milla Jovovich -  Alice

 


 

 

 
Jóbarátok
 
Film részletek
 
Forgatásról

„Mindenki ismeri a 80 nap alatt a Föld körül című Verne regényt, illetve a történetet, és ez volt a nagy lökés számunkra ahhoz, hogy valami olyat hozzunk ki belőle, amit még soha, senki azelőtt nem tett vele.” – mondja Jackie Chan, a Walden Media 80 nap alatt a Föld körül című új kaland-vígjátékának főszereplője. Ez a film, amely a hihetetlen akciók, a harsány komédia és a féktelen energia Chan keze nyomát magán viselő keverékét nyújtja, olyan utazásra viszi a nézőt, amely valószínűleg felejthetetlen marad mindenki számára.

„A 80 nap alatt a Föld körül egyszerre kalandfilm, vígjáték, szerelmi történet, harcművészeti film, gyerek-film, felnőtt-film és fantázia – mindez egybegyúrva.” – magyarázza Phyllis Alia executive producer. „Nagyon szeretem ezt a filmet, mert más, mint a többi. Varázslatos. Egy Föld körüli utazásról szól, melynek során a néző új kultúrákat ismer meg. Elég elmenni a moziba és a néző olyan helyeken járhat, mint India és Kína, és a többi, igazán egzotikus hely, amelyeket a legtöbb embernek sosem lesz alkalma látni, hacsak nem egy National Geographic műsorban, a képernyőn. Nagyon izgalmas nyomon követni, ahogy a történet kibomlik a filmsorán.”

Cary Granat, a Walden Media alapítója mindig is tudta, hogy el akarja készíteni a 80 nap alatt a Föld körül egy friss és új filmes változatát. Az anyag alkalmas volt a produkciós cég profiljának emelésére is: Jules Verne francia író regénye először 1873-ban jelent meg, az 1956-ban David Niven, Charles Boyer és Noel Coward főszereplésével forgatott filmet pedig nyolc kategóriában jelölték Oscar-díjra, és ötöt el is nyert, köztük a Legjobb Film kategóriában. Granat a projektben a Waldenhez méltó, tökéletes feladatot látta, amely – olyan filmekkel együtt, mint a kritikai elismerést aratott Holes (Stanley, a szerencse fia), és legújabb filmjük, a Chronicles of Narnia – arra összpontosította a figyelmet, hogy mind klasszikus, mind modern művek és témák napirendre kerüljenek, és minden korosztály számára hozzáférhetők legyenek.

„Nincs olyan film, amely érdekesebb keverékét adná – az egész család számára élvezhetően –a különleges érdekességeknek és a képzelőerőnek, mint a 80 nap alatt megtett Föld körüli utazás kalandja.” – mondja Granat. „Frank Coraci személyében a Walden fantasztikus látásmódú, szinte látnoki rendezőre lelt, aki a klasszikus Verne-sztorit olyan varázslattal telítette, hogy az valósággal elénk lép a vászonról. Ez egy különleges és csodálatos film.”

Coraci, a kasszasikert hozó, The Wedding Singer (Nászok ásza) és The Waterboy (A vizesnyolcas) című Adam Sandler vígjátékok rendezője, éppen csak megismerte Granat vázlatos elgondolását, és már járt is az agya. „Cary és én azonnal kapcsoltunk.” – emlékszik vissza Coraci.

A rendező izgalmasnak találta a lehetőséget. „Már kb. tíz éve dolgozom Frankkel,” – mondja Alia, „és alig vártuk, hogy hozzákezdhessünk ehhez a filmhez.”

Első pillanatban nem éppen szokványos megoldásnak tűnik Coraci kiválasztása ennek a hosszúra nyúló, nagy költségvetésű, extravagáns filmnek a rendezésére. De a producerek másként látták a kérdést. „Frank a tökéletes rendező ennek a filmnek az elkészítéséhez,” – mondja Alia, „mert ő ötvözi az akciót, a kalandot és a szerelmi szálat, és ebben a bolondos, őrülten megbonyolított vígjátéki formában tálalja. Mindenki látni akarja majd.”

„Frank pontosan tudja, hogyan kell szórakoztatni.” – mondja Hal Lieberman producer, aki producerként jegyez olyanfilmeket, mint a Terminator 3: Rise of the Machines (Terminátor 3: A gépek felkelése) és U-571. „Az ösztönei és az intuíciója tökéletesen működnek. Ez egy nagyobb szabású film, és így lehetőséget adott neki arra, hogy szabadabbra engedje a képzeletét az egész produkcióra, a méretre, a látványra vonatkozóan.”

Tekintettel arra, hogy az utazás, globális méretekben mennyire hozzáférhetőbb manapság, mint volt az 1950-es években, és tudva, hogy a televízió és más médiumok szerepe milyen óriásit nőtt, Coraci tisztában volt azzal, hogy ez az anyag most egészen új megközelítési módot kíván. „Tényleg élénk képzeletről, dús fantáziáról árulkodó filmet akartam készíteni, olyat, amilyen filmeken én magam felnőttem.” – mondja Coraci. Amióta csak a James Bond filmeket látta, Coraci szerelmese volt a találmányoknak. „Arra gondoltam, hogy ’készítsünk kalandfilmet, rendben, de tegyük meg Phileas Foggot feltalálónak, hogy megalkothassuk ezeket a fantasztikus szerkentyűket. Ha Phileas Foggnak találmányai vannak, az még csak jóval izgalmasabbá és élvezetesebbé teszi majd az utazást.’ Az elgondolásnak az volt a lényege, hogy Phileas megelőzte a korát.”

Steve Coogan, aki Fogg szerepét játssza, örömmel üdvözölte Coraci változtatásait a némileg sértődött, morcos és kissé begyöpösödött fejű főszereplő alakján. „Fogg a regényben szándékosan van meglehetősen szürke figurának beállítva. Frank megközelítési módja az volt, hogy egy valami iránt szenvedélyesen érdeklődő figurát formál belőle.” – mondja Coogan. „Ez még több vígjátéki lehetőséget kínál, mert ez a figura nagyon nem bízik saját magában.”

„Elbeszélést akartunk teremteni, de humorral fűszerezve.” – erősíti meg Coraci is.

Mihelyt a megújítás koncepciója készen állt, „az események is felgyorsultak.” – mondja Bill Badalato producer, aki producerként jegyzi többek között az About Schmidt (Schmidt története), Alien: Resurrection (Feltámad a halál), Men of Honor (Férfibecsület) című filmeket. „Cary felhívott az egyik nap, másnap már találkoztam Frankkel. Tényleg együtt akartam dolgozni Frankkel, és tényleg nagyon akartam ezt a filmet. Szerdai napon találkoztam Frankkel és pénteken már repülőn ültünk, hogy helyszíneket keressünk. Tényleg nagyon gyorsan el kellett készülnünk a tervvel. Fantasztikus utazás volt.”

Nem meglepő, hogy a film alkotói körbejárták a Földet a helyszínek felkutatása során. „Mindenhová elmentünk.” – mondja Badalato, akinek a fia, Billy, az egyik gyártásvezetője volt a filmnek. „Voltunk Máltán; keresztül-kasul utaztuk Európát; elmentünk Dél-Kelet-Ázsiába…”

Mivel nyilvánvalóan lehetetlen volt, hogy az egész stáb ’80 nap alatt körülutazza a Földet’, a cél az volt, hogy néhány olyan helyszínt válasszanak ki, amelyek aztán millióféle különböző módon használhatók. Ez a stratégia bevált.

Az első feltáró utazás során az a döntés született, hogy Thaiföld fog Kínaként és Indiaként szerepelni. „Aztán körüljártuk Európát és Berlinben kötöttünk ki.” – mondja Badalato. „Ez teljes meglepetés volt a számunkra, mert Berlin fantasztikus helyszínnek bizonyult. Fel lehetett használni Anglia és Párizs megjelenítésére.”

„Ezzel a két országgal, Németországgal és Thaifölddel, többé-kevésbé össze tudtuk rakni a 80 nap alatt a Föld körül című filmet úgy, hogy az igazán látványos lett.” – folytatja Badalato. „Mindig fennáll a kísértés, hogy egy ilyen filmet, legalább részben, valahol egy hátsó udvarban forgassunk. De manapság oly éles a közönség szeme – mindent észrevesznek. A filmek fontos vizuális élménynek számítanak, és a nézők nagyon jól ismerik az effekteket, a különböző dolgok látványát, és a kusza felvételeket is.”

Nemzetközi szereplőgárda a nemzetközi történethez

A következő lépés a film nagyságrendjéhez illő tehetséggel bíró szereplők kiválasztása volt. A rendező és a producerek Jackie Chanra gondoltak, akit a Rush Hour (Csúcsformában) és a Shanghai Noon (Új csapás) című filmekben, (valamint a folytatásokban) nyújtott alakításai szupersztárrá tettek. Chan, aki tehetséges atléta, egyben bizonyos melegséggel és nyitottsággal megáldott, de fizikai értelemben vett komikus színész, Passepartout szerepét játssza, aki Fogg inasa, asszisztense, védelmezője és számtalanszor megmentője is. A film végére már akár barátoknak is tekinthetjük őket.

Sokan a film alkotói közül úgy tekintenek Passepartout szerepére – aki egy kulcsfontosságú betét-sztorinak is részese, amelynek során egy kínai inas akar visszaszerezni saját faluja, Lanzhou számára egy értékes jade Buddha szobrot – mint jó lehetőséget Chan számára, hogy a közönség újabb körét hódítsa meg. „Arra kértük Jackie-t, hogy mint színész és a fizikai megjelenésre építő komikus, képességeinek egy újabb szintjét mutassa meg.” – mondja Hal Lieberman. „Azt hiszem, most először kértük Jackie-t, hogy ne csak a felnőtteknek, de a gyerekeknek is játsszon. Ebben is fantasztikus volt.”

Chan örült a színészi kihívásnak, mint ahogy örül minden lehetőségnek, hogy megerősíthesse azt a benyomást, hogy ő több mint egy egyszerű akció sztár. „Tényleg azt szeretném, ha a közönség színésznek tartana, és nem egyszerűen akció sztárnak. Az akció sztárság rövidéletű.” – állapítja meg Chan. „Inkább olyan szeretnék lenni, mint Robert De Niro, Dustin Hoffman vagy Al Pacino – 60, 70, 80 éves korodig játszhatsz. De egy akció sztár… mennyi ideig verekedhet? Én nem akció sztár vagyok. Én színész vagyok; én komikus vagyok.”

Chan, aki ismerte a 80 nap alatt a Föld körül sztoriját, tréfálkozva meséli, hogy amikor az ügynöke felhívta, azt hitte, hogy Phileas Fogg szerepére hívják. „Ő azt mondta, ’Passepartout szerepe, no, azt nem.’ De én igent mondtam. Igazán boldog vagyok, mert ez az egész világon ismert film, családi film lesz. Mindenki ismeri a történetet. Megtiszteltetés számomra egy ilyen anyag új feldolgozásában részt venni.”

Chan elmondja, hogy a forgatás alatt sokat tanult Steve Coogantól. „Angolra tanított. Minden nap új szavakat tanultam tőle, mint pl. ’horizont’. A hajón tengeribeteg voltam. Steve azt mondta, ’Jackie, nézd a horizontot’. Minden nap tanultam valami újat.”

Amikor éppen nem tanult, akkor Chan harcművészetekre és filmekben látható küzdelmek fortélyaira oktatta a szereplőket és a stábot, továbbá verekedős jeleneteket tervezett. A Buster Keatontól Charlie Chaplinig, és Gene Kelly-től Fred Astaire-ig mindenkiben inspirációt találó Chan segített Coraci-nak a film legizgalmasabb és legdinamikusabb jeleneteinek összeállításában. Játszott is ezekben a jelenetekben, gyakran használva egyetlen napon akár 20 példányát is ugyanannak a jelmeznek, tucatnyi pár cipővel együtt. „Olyan sok embert tanítottam már küzdő jelenetekre.” – mondja Chan. „Arra tanítani másokat, hogy hogyan kell akció filmet csinálni, számomra az élet igazi csemegéje. Még belőled is tudnék akció hőst faragni!”

A hong kongi születésű Chan kész instruktor. Fiatalabb korában a ’déli stílusú’ harcművészetek mestere lett, amiben az ugrások dominálnak. Később megtanulta az ’északi stílust’ is, amely többféle mozgást foglal magába. Ahogy egyre több filmben szerepelt, mindent megtanult, az ökölvívástól a karate, hapkido és judo fortélyain át a gördeszkáig és a motorozásig. Manapság úgy hívja a saját stílusát, hogy „kínai chop suey. Azaz minden, együtt!”

Annak ellenére, hogy 43 éve van a film világában, „számomra mindig remek mulatság a filmforgatás.” – mondja Chan. „És persze körüljárnia Földet, még nagyobb mulatság, mert oly sok mindent láthatok. Olyan sokat tanulok utazás közben. Tényleg szeretnék a nézőknek egy kis kínai kultúrát bemutatni.”

„Azt hiszem, ha mindenki megérti mindenki más kultúráját és vallását, akkor nem lesz többé harc, nem lesz több háború.” – mondja Chan. „És ez a film erről szól – szeretet, béke és barátság.”

Frank Coraci kezdettől fogva Steve Coogan angol színészt akarta Phileas Fogg szerepére felkérni: „El kellett hinni, hogy Phileas zseni, de ugyanakkor mulatságosnak is kellett lennie, anélkül, hogy ennek ő maga tudatában lett volna. Én mindig ilyennek képzeltem el ezt a figurát. Egyszer láttam Steve-t a ’24 Hour Party People’ című műsorban, és azonnal tudtam, hogy megtaláltam Phileas-t.” Cary Granat a Walden részéről egyetértett: „Steve Coogan a mi generációnk Peter Sellers-e. Hihetetlenül tehetséges.”

„Frank kitartott mellettem.” – mondja Coogan, akinek a „The Man Who Thinks He’s It” című show műsorát az 1998-as évad Laurence Olivier Színházi Díjával tüntettek ki Legjobb Szórakoztató Műsor kategóriában. „Amikor ilyen jelentős szerepről van szó, gyakran kerülnek szóba mások is, és itt is ez volt a helyzet.”

Coogan számos okból vonzódott a szerephez. „Ez egy ironikus figura és egy híres név. Nagyszerű dolog ilyen nagy szerepet játszani.” – magyarázza. „Megszemélyesíteni valakit, akiről az embereknek már van elképzelésük, és megpróbálni megfelelni az elvárásoknak, elég nagy felelősség. De ez vonzott a szerephez.”

Annak ellenére, hogy Coogan mögött rendkívül egészséges színészi és komikusi pálya áll az Egyesült Királyságban, és sokoldalúsága, a hangok skálája és mimikri képessége nyilvánvaló, mégis próbafelvételeken kellett átesnie Fogg szerepéért. „Ez érdekes volt, mert ez alatt a folyamat alatt, ami eltartott néhány napig, megismertem Frank rendezői stílusát.” – emlékszik vissza Coogan. „Tényleg nagy benyomást tett rám intuitív képessége a komédia, az időzítés és a komikus csattanók terén. Frank együttműködő típus – azt az érzést keltette bennem, hogy kíváncsi a véleményemre.”

Coogan belevetette magát Foggnak, ennek a régi vágású angol úrnak a szerepébe, aki a Királyi Tudományos Akadémia elnökével, Lord Kelvinnel kötött őrületesen merész fogadásának a próbatétele előtt áll. „Kelvin arra fogad, hogy Fogg nem tudja körülutazni a Földet 80 nap alatt.” – mondja Coogan. „Ha Fogg kudarcot vall, fel kell adnia akadémiai tagságát. De ha ő nyeri a fogadást, ő lesz a Királyi Tudományos Akadémia elnöke. Nagy a tét, ami kockán forog.”

Fogg megpróbálja elfogadtatnia találmányait a Tudományos Akadémiával, de Coogan szerint „Fogg csak egy tövis a talpukban. Egyik találmánya se működik igazán, mind afféle fél-ötlet. Nincsenek teljesen kidolgozva.”

Emellett Phileas, a feltaláló számára a kapcsolatteremtés bizonyos fokig problémát jelent. „Nagyon jól viszonyul a gépekhez, de nem így áll az emberekkel.” – mondja Coogan. „A művészet nem tesz Foggra valami nagy hatást. Egyike azoknak az embereknek, akik azt hiszik, hogy a tudomány mindenre választ ad, és a művészet nem számít.”

Az egyik azok közül, akik segítenek megváltoztatni Fogg nézeteit, a Monique nevű bájos francia művésznő. „Hasonlóan Phileas-hoz, Monique is megelőzi a korát.” – mondja Frank Coraci. „Szenvedélyes nő, aki merészen kiáll azért, amiben hisz, de megvan benne az a képesség is, hogy részvéttel és megértéssel legyen mások iránt, szeretetteljes és kedves.” A belga születésű Cécile de France, aki Monique szerepét játssza, a megtiszteltetés, az öröm, a lelkesedés és egy kis félelem keverékét élte át első, nagy költségvetésű, angol nyelvű filmje alkalmával. „Ez valódi kalandfilm, olyan, mint amilyeneket gyerekként láttam.” – mondja de France. „Az ilyen filmek nyomán kezdtem álmodozni, ezért akartam színésznő lenni.”

Amikor a film alkotói kutatni kezdték a szereplőket a 80 nap alatt a Föld körül című filmhez, „A fejünkben csak úgy kavarogtak a tökéletes, ideális nőalakok, akik eljátszhatnák Monique LaRoche, Phileas Fogg romantikus vonzódása tárgyának szerepét.” – mondja Phyllis Alia. „Még nem tudtuk, hogy ki lesz az, csak azt tudtuk, hogy egy remek francia színésznő lesz.”

A film alkotói sok tucat videót néztek végig, és szereplő-válogató szakemberek ajánlásait is meghallgatták. „Egyik se fér a közelébe se Cécile-nek. Ő varázslatos.” – mondja Alia, aki Ingrid Bergmanhoz és Dorothy Lamourhoz hasonlítja a színésznőt. „Van benne valami olyan színvonalú adottság, ami a régi filmekhez, a régebbi színésznőkhöz kapcsolja, akik jelen tudtak lenni a vásznon akkor is, amikor egy szót sem szóltak. Felizzik, felragyog tőle a filmvászon. Nincs túl sok olyan fiatal színésznő, aki szép és bájos, és megvan benne a komikai érzék is. Cécile de France-ban megvan.”

De France úgy jellemzi Monique alakját, mint „egy fiatal francia avantgarde festő, akit a párizsi kritika nem vesz komolyan. Megtudja, hogy Phileas és Passepartout körülutazzák a Földet, és elhatározza, hogy csatlakozik hozzájuk. Hisz abban, hogy a világ csodái új magaslatokba emelik majd a festészetét. Kifelé Monique egy művész benyomását kelti, úgyhogy az emberek azt hiszik, hogy a fellegekben jár. De valójában olyan, mint egy szivacs. Mindent meg akar tanulni, mindent magába akar szívni. Mindenre hajlandó, csak hogy kielégítse a kíváncsiságát.”

De France teljesen természetesnek tartja a Phileas és Monique között bimbózó románcot, mert „Phileas a tudományt akarja előre vinni, Monique pedig a művészetet.”

Jackie Chan különleges affinitást érez sztár-társa iránt, akit úgy jellemez, mint „Chris Tucker női formában”, és dicséri, mint a harci mozdulatok szorgalmas tanulóját. De, teszi hozzá, „Szinte egyáltalán nem tud angolul. Rosszabb, mint én!”

„Végül egy tényleg elbűvölő hármas alakult ki.” – mondja Bill Badalato producer a szereposztásról. „Három nagyon különböző emberről van szó, és a történet pontosan erről szól.”

„Kezdettől fogva arról volt szó, hogy a legjobbakat válasszuk ki a szerepekre.” – mondja Frank Coraci. „Úgy gondoltuk, hogy Jackie lesz a tökéletes Passepartout. Steve Coogan tényleg zseni – mulatságos anélkül, hogy ennek tudatában lenne. Cécile-től felragyog a vászon. Erős volt, de szeretetreméltó is és kedves és okos. A három főszereplő mind más-más országból való, ami pontosan megfelel a film szellemének.”

Egy film, amelyben még a mellékszereplők is sztárok

Az Iris című filmben nyújtott alakításával 2002-ben a Legjobb Mellékszereplő kategóriában Oscar-díjat nyert sokoldalú brit karakterszínész, Jim Broadbent játssza a Királyi Tudományos Akadémia régi vágású vezetőjének, annak a Lord Kelvinnek a szerepét, aki a fogadást köti Fogg-gal. „Fantasztikus színész, bámulatosan játszik.” – mondja Badalato.

„Lényegében Lord Kelvin a rosszfiú,” – magyarázza Broadbent. „Ő az az utálatos alak, aki minden alkalmat megragad, hogy megakadályozza ennek a csodálatos utazásnak a megvalósulását. Teljes mértékben kellemetlen ember. Úgy gondolja és hisz abban, hogy a tudomány és a civilizáció már fejlődött annyit, amennyit fejlődni képes, és a status quo az ő számára tökéletesen megfelelő.”

A szerep komikus vonásai tetszettek Broadbentnek, aki egyébként elsősorban drámai szerepeiről ismert. „A filmnek jót tesz ez a kis könnyedség, azt hiszem.” – tűnődik el Broadbent. „Van benne valami rajzfilmszerű elem, amiben nekem még filmben eddig nem volt részem. Meglehetősen merész és harsány ez a vígjátéki stílus, és éppen ezért nagyon mulatságos.”

Coraci rendező segített Broadbentnek, hogy az általa alakított figura gyakori humoros pillanataiból a lehető legtöbbet hozza ki. „Nagyszerű dolog olyan valakivel együtt dolgozni, aki specialistája a komédiának, és pontosan tudja, hogy a vígjátéki időzítés hogy működik a filmen.” – mondja Broadbent Coraci-ról.

Ewen Bremner, egy skót színész, aki kemény-rajzú alakításairól ismert, olyan filmekben, mint a Trainspotting, Black Hawk Down (Sólyom végveszélyben), Fix felügyelő nagy tömegnépszerűségnek örvendő szerepét játssza. „Ewen valóban meglepetést szerzett, és ez a legkevesebb, amit mondhatok.” – mondja Bill Badalato. „Rendkívül intenzív kortárs drámákban játszott, de itt, ebben a kosztümös darabban, óriási módon komédiázik.”

A gonosz Fix, akit Lord kelvin bérelt fel, hogy kövesse a Fogg-féle hármast a Föld körül és akadályozza meg, hogy megnyerjék a fogadást, lényegében egy ember, akit úgy használnak, mint egy ökölvívó a homokzsákot. „Minden egyes alkalommal, amikor csak megjelenik, végül úgy végzi, hogy a földhöz kenik.” – mondja Bremner. „Mindig olyan helyzetbe kerül, amely már túl nehéznek bizonyul a képességeihez képest, de mindig azt hiszi, hogy uralja a helyzetet.”

„Megpróbálom őket letartóztatni, de ezt mindegyik fordulóban megakadályozzák.” – folytatja Bremner. „Ahányszor kidugom a fejem, annyiszor csapnak le rám szörnyűségesen.” Ha éppen nincs péppé verve, megégetve, összeverve, összezúzva, vonszolva, agyontaposva, összetörve vagy úgy általában nyomorúságos állapotban, akkor Fixnek „épületekről kell leugornia, ablakokból kell kiesnie. Szó szerint kirugdosnak száguldó vonatokból. Minden borzalom és rossz dolog, ami csak megtörténhet, az megtörténik velem ebben a filmben. Jackie pajzsként is használ engem, és fegyverként is.”

Minden szörnyűség ellenére, amit Fixnek ki kell bírnia, Bremner elismeréssel adózik Jackie Channak, aki a jelenetek sok szörnyű részletét dolgozta ki. „Jackie Chan fantasztikusan ügyes és mulatságos képsorokat koreografált minden jelenethez, amelyben szerepeltem.” – mondja Bremner. „Tényleg nagyon jól felépített, beállított jelenetek – Jackie úgy állította össze ezeket, hogy nemcsak úgy egyszerűen kiesel az ablakon, vagy kapsz egy nagyot a fejedre. Minden úgy volt kidolgozva, hogy minden egyes másodperc újabb komikus katasztrófát hozott. Nagyszerű volt.”

Mintha a szereplőgárda már eddig is nem lett volna eléggé sziporkázó, John Cleese, a legendás komikus, és Will Forte, a szombat esti élő adások rendszeres szereplője is meghívást kapott az együttesbe. Cleese elmondja, hogy ő „egy, az 1885 körüli időkből való londoni rendőrt alakít; ez egy nagyon régi stílusú, ódivatú fickó, nem túl okos.” Forte játssza az ő fiatal és naiv pajtásának szerepét.

„Afféle könyv végi jelenetekben vagyunk, amelyeket tulajdonképpen tegnap este meg ma reggel írtunk.” – teszi hozzá Cleese, bizonyítva híresen száraz humorát. „Ez már csak így van az efféle filmekben. Két héttel ezelőtt még azt hittem, hogy egy francia léghajóst játszom.”

Forte, az amerikai színész számára, bámulatot keltő volt John Cleese-zel együtt játszani. „Mindig bálványoztam, a példaképem volt, és egyben komikusi inspiráció is.” – mondja Forte. „Minden filmjében nagyon tetszett. Ebben a filmben annyira mulatságos – nehéz volt nevetés nélkül megállni, míg a jelenetek készültek. Olyan nagy megtiszteltetés, hogy dolgozhattam vele.”

Ian McNeice, brit színész játssza a londoni rendőrfőnök, Kitchner ezredes szerepét. „Ő aztán tényleg egy nevetséges idióta. Egy bohóc.” – mondja McNeice az általa alakított figuráról. „Mindent elront, és minden rosszat magára von. Szörnyű időket él át… egészen a végéig.

A hong kongi születésű Karen Mok, Ázsia egyik legnépszerűbb színésznője, soha nem fogja elfelejteni, hogy Jackie Channal dolgozott együtt, akivel egy briliáns küzdő-jelenete van a filmben. Első angol nyelvű filmjében Mok Fang tábornok szerepét játssza, akit a színésznő úgy jellemez, mint „valóban szigorú és fenyegető. Természetesen ő egy női gonosztevő, ami csak még érdekesebbé teszi a figurát. Mindig jó dolog a rosszat képviselő figurát játszani, és Jackie ellen harcolni az egyik filmjében az egyik legklasszabb dolog, ami csak létezik.”

A 80 nap alatt a Föld körül című filmet a néhány perces, illetve nagyon rövid időre megjelenő színészek meglepő választéka csak még tovább fűszerezi. Köztük van Arnold Schwarzenegger, Kalifornia kormányzója, aki Hapi herceg, egy reménytelenül hiú török herceg szerepét játssza, aki odavan Monique-ért.

A kormányzó, aki korábban már dolgozott Hal Lieberman producerrel a Terminator 3: Rise of the Machines (Terminator 3 – A gépek felkelése) című filmen, alig várta, hogy együtt dolgozhasson a szereplőkkel és a stábbal. „Nagy csodálója vagyok Jackie Channak.” – mondja Schwarzenegger. „Frank Coraci fantasztikusrendező, mert tényleg nagyon jól megrendezi a jeleneteket. A legjobb alakítást húzza ki a színészekből, és nagyszerű a vígjáték műfajában.”

A filmben Kathy Bates Viktória királynőt személyesíti meg, és szerepelnek Macy Gray és Mark Addy énekesek is.

Rob Schneider, aki játszott Coraci The Waterboy (A vizesnyolcas) című filmjében is, mint egy enyhén ápolatlan illatú hobo jelenik meg a filmben, aki Phileas-t koldulni tanítja. „Franknek nagyszerű érzéke van a komédiához,” – mondja Schneider, „Steve Coogannak pedig az időzítéshez. Nagyszerű dolog vele játszani. Ő született komikus, természettől fogva az. Ő maga Phileas. Az ember nem tud magának jobb komikus színészpartnert kívánni.”

Megkezdődik a forgatás Dél-Kelet-Ázsiában

A 80 nap alatt a Föld körül című film forgatása Thaiföldön kezdődött, az ott szokásos tikkasztó hőségben. A forgatás első napján a stáb több mint 700 fősre duzzadt. „A stúdió számára is, meg nekünk, a forgatáson dolgozóknak is a tanulási folyamat része volt, hogy rájöjjünk, hogy mi kell ahhoz, hogy a Föld különböző pontjain egy adott munkát el tudjunk végezni.” – mondja Billy Badalato gyártásvezető. „Mindenütt más volt a helyzet, ahová csak mentünk.” Szerencsére, teszi hozzá, a 700 fős stábból, akik megjelentek a helyszínen az első nap, legtöbbször azért nem maradt több mint 500.

Az 52 Celsius fokos hőség és a projekt óriási léptéke ellenére Coraci a forgatás könnyed légkörét mindvégig megőrizte.

„Ritkán dolgoztam olyan rendezőnek, akit a színészek ennyire tiszteltek volna.” – jegyzi meg Bill Badalato. „Keményen dolgoztunk. Hosszú órákon át dolgoztunk. De örömmel mentünk dolgozni minden nap, mert Frank remek vezető.”

Miközben Jackie Chan csodálta Coraci nyugodt természetét, hozzáteszi: „Frank tényleg a filmre koncentrál. Ebben nagyon jó. Néha még ő tanított engem küzdeni. Tele van energiával.”

Chan saját túláradó energiája és profizmusa valósággal ragályos volt a stáb körében, és sokan felismerték, hogy a Coraci/Chan kettős nyerő kombináció.

„Jackie Channal filmet készíteni nagyszerű dolog, mert ő tényleg alaposan ismeri az akciófilm minden csínját-bínját.” – mondja Tom Lewis vágó. „Igazi mester, mert a történetmeséléshez és a komédiához; fantasztikusak az ösztönei. Nagyszerű dolog Frankkel együtt dolgozni, mert tudja, hogy hogyan kell egy jelenetet dinamikusan megkonstruálni; tudja, hogy az akciót hogyan kell szervesen beleszőni a sztoriba. Ő is, és Jackie is mindig három lépéssel előre gondolkodnak.”

Thaiföld szolgált helyszínül Lanzhou, Passepartout Kínában lévő otthona megjelenítéséhez, ahová a hűséges inas visszajuttatja a faluban oly nagyra értékelt jade Buddha szobrot. Perry Blake látványtervező, aki már korábban is dolgozott Coraci-val a The Waterboy (A vizesnyolcas) és a The Wedding Singer (Nászok ásza) című filmeken, felépített egy olyan kínai falut a thaiföldi hegyek lábánál, ami bámulatba ejtette a szereplőgárdát és a stábot. „Látványos volt, még a távolból is.” – mondja Steve Coogan. „Ez egy csodálatos régi falu, gyönyörűen felépítve, gyönyörűen kitalálva.”

Ebben a faluban történt, hogy Blake és Coraci összetűzésbe került az egyik Buddha bikával, ami az egyik jelenetben egy szekeret húzott. „Az egyik nap Frank és én a kínai falu felé sétáltunk, és láttuk ezt az óriási bikát, amint száguld végiga főutcán.” – emlékszik vissza Blake. „Mindjárt arra gondoltunk, ’hűha, ez nagyon eredetinek tűnik.’ Hirtelen embereket láttunk rohanni a szélrózsa minden irányába. A bika egyre vadabb és dühödtebb lett. A bika száguldott, és az emberek megpróbáltak kitérni az útjából. És akkor rájöttünk, hogy a bika tulajdonképpen elszabadult. Beugrottunk egy épületbe, és a bika elviharzott mellettünk. Kb. 25 percbe telt, mire sikerült megfékezni.”

A stáb négy és fél hétig forgatott Thaiföldön, időnként a fővárosban, Bangkokban állomásoztak; és voltak a délen fekvő városok közül Phuketben, amit az „Andama tenger gyöngyszemének hívnak eredeti állapotban lévő tengerpartja miatt, valamint Krabi-ban. „Tényleg minden jól ment. Szerencsénk volt, és fantasztikusan néz ki.” – mondja Coraci. „A látványterv és a fényképezés tényleg megmutatja, hogy miért is mentünk Thaiföldre.”

Ezután a forgatócsoport Európába költözött. A Berlinben forgatott egyik kulcsjelenet a történet csúcspontját képező esemény volt, amikor Fogg, Passepartout és Monique a repülő szerkezetükkel, sok száz néző jelenlétében földet érnek, vagy zuhannak, Londonban, a Királyi Tudományos Akadémia lépcsőin.

Perry Blake látványtervező ezt mondja: „Végeztünk egy kis kísérleti zuhanást. Nem volt teljes sebesség, mégis… Volt egy gigantikus darunk, ami több mint 30 m magas volt. Ez hosszú pályán mozgott, úgyhogy nemcsak bevinni tudtuk a repülő szerkezetet az adott helyre, de le is tudtuk ejteni és kellően kontrollálva.”

A jelenetre Berlinben, egy nagy téren került sor. A tér, Blake szerint, olyan „Trafalgar Square-szerű” volt. „Fantasztikus helyszínnek bizonyult, mert nemcsak nagyon látványos volt és nagyszabású, de a teret a híres építész, Karl Frederick Schinkel által tervezett opera épülete fogta közre, és ez az épület volt a filmben a Királyi Tudományos Akadémia.” A tér egyik ldala nem volt ennyire jó, úgyhogy itt megépítettük saját 12 m magas, 66 m hosszú épületünket, ugyanabban a stílusban. „Megpróbáltunk a többi épülethez illő színt és stílust és hangulatot kifejezni, aztán fákat helyeztünk el, hogy azok foglalják egységbe az egészet, és egyben kössék is hozzá a térhez. Majdnem minden irányból tudtunk felvételt készíteni.” – mondja Blake.

A trükk, amivel a modern épületeket elrejtették a szem elől ennek a fontos jelenetnek a forgatása alatt, egy óriási oroszlán volt. „Építettünk egy túlméretezett talapzatot, és én egy óriási méretű oroszlánt formáztam, amit erre helyeztünk. Kerekre volt szerelve, így könnyen mozgathattuk.” – mondja Blake. A kamera-állás szögének változtatásával, és az oroszlán különböző pontokon való elhelyezésével a film alkotói számos szerkezetet el tudtak tüntetni a látványból.

Görlitzben, egy Dél-Németországban lévő kisvárosban is forgattak, mert olyan volt, mint amit a modern világ még nem ért el, meg sem érintett. „Kicsiny, csodálatosan szép kis ékszerdoboz ez a városka,” – mondja Blake. A városka ódon utcái francia városok utcáinak megjelenítésére szolgált. Rövid forgatásra került sor Németországban, úgymond egy „hátsó udvar”-ban, ami san franciscói helyszín lesz a filmben.

A forgatás alatt a 80 nap alatt a Föld körül című filmmel is megtörténtek a szokásos kis katasztrófák, amelyekre az ember egy ilyen nagyságrendű vállalkozásnál számíthat. Nemcsak arról volt szó, hogy a világon sokfelé, sok különböző helyszínen forgattak, hanem sok különböző nyelven kellett dolgozni, mindig más tolmácsokkal. „Amerikai helyszíneken a nyelvet és a kultúrát mintegy készen kaptuk.” – mondja Phyllis Alia. „Ennél a filmnél ott a helyszínen, munka közben kellett megtanulnunk, hogy mi tud működni egy thai, vagy egy német stábbal, és mi nem. Forgattunk Thaiföldön, és Frank mondott valamit a színészeknek, aztán megálltunk, és öt különböző tolmács fordított öt különböző csoportnak mandarin kínai, kantoni kínai, thai, stb. nyelvre.”

De a 80 nap alatt a Föld körül forgatása alatt néhány valóban egyedi kihívással is szembesültek – nevezetesen ekkor tört ki az iraki háború és a madár influenza-járvány.

„Ezek megerőltető, próbára tevő idők voltak mindenki számára, és a színészek és a stáb összebújtak, mintha egy újonnan örökbefogadott család lettek volna. Azt hiszem, hogy végül a más kultúrák iránti nagyobb tisztelet és megértés érzése lett az eredmény.” – mondja Alia. „Beszélgettünk arról, hogy hogyan érzünk más emberek és más országok irányában, és hogy ezeket hogyan képviselték egészen nyíltan a CNN adásaiban. A 80 nap alatt a Föld körül című filmben tett utazás éppen ennek szellemében, a nyitott szemmel más kultúrák felé fordulás szellemében történik, és ezért volt ez a filmalkotási folyamat valóban különleges élmény mindannyiunk számára.”

„Itt az ideje, hogy a szívünkre öleljünk más kultúrákat is, hogy ez a világ kisebb hellyé zsugorodjék.” – mondja Frank Coraci. „Ezért akartunk olyan filmet készíteni, ami összehozza az embereket.”

Hal Lieberman producer egyetért azzal, hogy a film különösen időszerű napjaink világának feszültséggel teli légkörében. „Nehéz időket élünk, és a mi filmünk, a lényegét tekintve, a kedvességről, a nagylelkűségről és a szellem erejéről szól szerte a világon. Ez szép történet, ez szép üzenet. Azt hiszem ez a film a lelkünk legjobb részéhez szól, mert mindenütt a világon vannak emberek, akik találkoznak, kapcsolatba lépnek és törődnek egymással.”

„Ez nagyon időszerű film.” – mondja Steve Coogan. „A világ sok problémát megtapasztalt már, és ez az egyik módja annak, hogy az embereket összehozzuk. Ez egy egységbe forrasztó, nagyon pozitív látásmód, ami a világot egyetlen globális falunak látja.”

Mikor az alapvető része a forgatásnak befejeződött, a stáb olyan messze eső helyszínekre ment, mint Párizs, Ausztria, Angliában Cornwall, a kaliforniai sivatag és a kínai Nagy Fal, hogy ott további felvételeket készítsenek – a film felvételei 10 különböző országban készültek, és számítógépes képeket csak abszolút szükség esetén készítettek. „A dolog arról szólt, hogy tényleg ott legyünk a helyszíneken.” – hangsúlyozza Coraci. „Ez olyan film, amilyet többé nem lehet látni… ez a film visszalépés valami régihez, a mai technológia felhasználásával.”

Vizuális effektusok

A számítógéppel előállított képek korlátozott alkalmazása ellenére, a vizuális effektusokkal foglakozó teamnek mindig volt munkája a 80 nap alatt a Föld körül című film készítése során. „A munkánk széles skálát ölelt fel.” – mondja Derek Spears, a vizuális effektusok felügyelője. „Mindenfélét csináltunk: drótok eltávolítása, fejlett 3-D (három dimenziós) figura animáció virtuális környezetben, teljesen realisztikus globális megvilágítás típusú világítási modellek, részecske szimulációk, vízfelszín szimulációk és tömegjelenetek szimulációja.”

A VFX csapat még messzebbre ment egy sor olyan technológia esetében, amelyekben már mesternek számítanak, mint pl. a tömeg szimulációk és a fejlett világítástechnika. „Megpróbáltuk még egy kicsit realisztikusabbá tenni ezeket.” – mondja Spears.

Mindazonáltal egy kosztümös filmben a speciális effektusok egyedülálló célt szolgálnak. „Megpróbáltunk úgy illeszkedni a film szövetébe, hogy észre se vegyenek bennünket.” – magyarázza Spears. „Ez pont az ellenkezője annak, amit az emberek vizuális effektusnak gondolnak – azaz valami, ami nagy, izgalmas, és amit külön nézni kell. Ebben az esetben ez tényleg éppen csak valami olyan, ami segít a történet elmondásában.”

A munka részét képezte az is, hogy modern épületeket a korszak stílusát mutató festményekkel helyettesítsék, a Taj Mahaltól Párizs látképének körvonaláig, hogy digitálisan hozzanak létre épületeket, és a felvételek hatását üveggel és porral fokozzák. „Ez nem más, mint a törmelék és az aprólékos részletek.” – magyarázza Spears. „Mi hozzáteszünk egy csipetnyi veszélyt.”

A léggömbös jelenetek és a repülő szerkezettel készült jelenetek bizonyultak a legnehezebbnek a vizuális effektusok team számára, mert ezekben a 3-D környezet a számítógéppel előállított képekkel és az élő akcióval ötvözve volt jelen, és mindehhez jöttek még a számítógéppel generált emberi alakokat is. Egy valóságos, és egy digitális repülő szerkezet is használatban volt. A digitális repülő szerkezet megalkotása majdnem hat hónapot vett igénybe. Eredetileg egy valódi repülő szerkezetet építettek Pukhetben, Thaiföldön, úgyhogy a vizuális effektusok szakembereinek volt miből kiindulniuk.

„Erről a valódi darabról,” – magyarázza Susan Zwerman, a vizuális effektusok producere, „méreteket vettünk, fényképek és mozgófelvételek készültek róla, és ennek alapján egy modellt építettünk a repülő szerkezetről. A szövetet befestettük és animáltuk. Ez sok-sok munka sok-sok rétegét jelentette. Ráadásul digitális színészeket kellett teremtenünk, akiket a szerkezetbe ültettünk.”

„Olyan technikát használtunk, amit valójában soha még nem használt senki.” – folytatja Zwerman. „Teljesen digitális, számítógép generálta embereket alkottunk, akik teljesen digitális, számítógép generálta környezetben dolgoznak. Számítógéppel alkottunk repülő szerkezeket és léggömböket, számítógéppel készült emberekkel együtt. Nagyon nehéz munka volt – de ez teszi a számomra érdekessé és oly élvezetessé a munkát, megpróbálni, és aztán sikeresen megvalósítani valamit.”

A látvány a 80 nap alatt a Föld körül című filmben

A helyszín-kutatás egyik hosszú, óceánokat átívelő repülőútja során, emlékszik vissza Perry Blake látványtervező, ő és Frank Coraci Fogg repülős menetfelszereléséről kezdett beszélgetni, ami – úgy tűnik – minden inast elriasztott mellőle, amíg Passepartout fel nem tűnt. „Arról beszéltem, hogy nagyon futurisztikus legyen, mintha Phileas tényleg messze előre tekintő gondolkodó lenne, nem csak az 1880-as évekből való álmodozó.”

Tovább gondolva és kiterjesztve Blake eredetileg a menetfelszerelésre vonatkozó javaslatát, a duó eldöntötte, hogy milyen lesz a film ’vizuális nyelve’. A két urat az 1950-es évek képi világa vonzotta. „Tetszett nekünk az 50-es évek, mert az olyan időszak volt, amikor az emberek megpróbálták előre vetíteni, hogy milyen is lesz a jövő. Az ember repülő csészealjakat látott, és rakétákat, meg ilyesféle dolgokat.” – mondja Blake. „Megpróbáltuk ezt egy 1880-as években játszódó filmbe integrálni. Ez volt a ’jövő a múltban’.”

A ’jövő a múltban’ gondolata végighúzódik a filmen. A film alkotói kölcsönöztek az 1880-as évektől kezdve egészen 2100-ig minden időszakból. „Megpróbáltunk már ismert dolgokból venni részeket, úgyhogy ha a film különböző elemeit látod, azt gondolod majd, ’aha, talán ez a dolog innen származik. Ha Phileas Fogg tényleg feltalálta az elsőt, akkor ebből így lett valami más.” – mondja Blake.

Egy film, ami annyira össze nem illő kifejezésekkel jellemezhető, mint „kosztümös”, „korát megelőző”, „klasszikus” és „jövő a múltban”, a 80 nap alatt a Föld körül igazi kihívást jelentett az operatőr, Phil Meheux számára. Frank Coraci rendező elhatározta, hogy „előkelő, finom, hiteles, korabeli látványt akarunk… színes, de piszkos legyen. Phil Meheux nagyszerű volt, mert a modern kameraállásokat korabeli világítással kombinálta.”

Coraci a kosztümös, korabeli és a nem-kosztümös hibridjére törekedett mindvégig a filmben. „Bizonyos dolgokat az adott időszakból vettük, aztán a stílust kicsit máshonnan.” – mondja a rendező. „Phileas kinézése majdnem a 60-as évek divatja szerinti. A sisakja majdnem olyan, mint egy gördeszkázó bukósisakja. Jackie motorszemüvege a snowboardnál használt szemüvegekre emlékeztet engem.”

A rendező azt is akarta, hogy a film színekben gazdag palettával dolgozzon, anélkül, hogy átlépne a gyerekesség határán. „A színeket egy adott skálából vettük, és aztán valahogy ragyogóvá tettük azokat,” – mondja Blake erről a folyamatról, „de aztán meg megöregítettük, úgyhogy sok mindenből kevertük össze a látványt.”

Anna Sheppard jelmeztervező segített megteremteni a film ünnepi hangulatát. A The Pianist (A zongorista) és a Schindler’s List (Schindler listája) című filmekért már kétszer is Oscar díjra jelölt Sheppard már dolgozott Jackie Chan-nal a Shanhai Knights (Londoni csapás) című filmen.

„Ez nagyon szokatlan projekt volt a számomra, mert engem afféle háborús specialistának tartanak, amióta én terveztem a The Pianist (A zongorista), a Schindler’s List (Schindler listája) és a Band of Brothers (Az elit alakulat) című filmek jelmezeit.” – mondja Sheppard. „Ez egészen más, ezért is élveztem annyira.”

Sheppard tobzódott a művészi szabadságban, amit a 80 nap alatt a Föld körül című filmen kapott. „Ebben a filmben repülő szerkezetek vannak, meg más találmányok, nyilvánvalóan mind egy tündérmeséből pottyantak ide. A kosztümös, korabeli filmek jelmezeiről másként kell gondolkodni. Nem kell kötelezőnek éreznem, hogy minden szabályt betartsak. A szabályokat igazíthatom a film követelményeihez.”

Habár a kutatómunka az előkészületek fontos eszköze minden film esetén, Sheppard ezt mondja: „Ennél a filmnél nagymértékben a korszakra vonatkozó saját értelmezésed számított igazán.”

Még egy ilyen szárnyaló képzeletű filmnél is alapvető fontosságú a jelmez a színészi alakítás szempontjából, hangsúlyozza Sheppard. „Ha tizenkét órán át kell viselni ezeket a korabeli ruhákat, az megváltoztatja az ember hozzáállását a ruhákhoz, és már úgy érzi, hogy abban a korban él. Minden annyira más.” – magyarázza. „Úgyhogy nemcsak arról van szó, hogy ilyen módon öltöztetjük fel az embereket, hanem arról is, hogy a színész hogyan reagál a jelmezekre – ezekben a ruhákban másként járnak, másként ülnek le, másként viselkednek.”

Olyan jelmezeket tervezni, amelyek annyira eltérő országok jellegzetességeit tükrözik, mint India, Kína és Anglia, igazán nagy feladat volt. Megtalálni az anyagokat, aztán befesteni és kellően patinássá tenni őket, fáradságos folyamat volt. De megérte. „Azt hiszem, nagy megelégedést okoz az embernek, ha a vásznon 300 embert lát, akik mind olyan jelmezeket viselnek, amit mi teremtettünk a semmiből.”

Steve Coogan volt Sheppard egyik legnagyobb csodálója. „Az egyik fő ok, amiért elvállaltam a szerepet, az az, hogy a ruhák annyira jók!” – tréfálkozik Coogan. „Van egy nagyon meghatározó tényező, amikor egy szerepet játszom. Ez nem a forgatókönyv, hanem hogy mennyire jók a ruhák! És a ruhák ebben a filmben tényleg nagyszerűek.”

Habár Christine Blundell, a frizurák és a smink tervezője már számos kosztümös filmen dolgozott, a 80 nap alatt a Föld körül című film bizonyos akadályok elé állította a művészt. „A viktoriánus Londont elég jól ismerem. De a viktoriánus kor szerte a világon? Itt a dolog egy kicsit furcsa lett. Mindegyik ország saját kis csalafinta divatját valahogy megjeleníteni, hát ez elég nehéz volt. De megoldottuk.” Blundell számos külföldi ország különböző forrásaival és Shepparddal is szorosan együttműködött, „és valahogy összeraktuk a dolgot.”

A 80 nap alatt a Föld körül című film Tom Lewis vágónak a negyedik közös munkája Frank Coraci-val. „Ez a film sokkal nagyobb szabású, és témáját tekintve is gazdagabb, mint a korábbi filmek, amelyeken együtt dolgoztunk. Akció elemek is vannak benne, és nagyon szép jellemfejlődés is. Úgyhogy nagyon izgatott voltam, hogy dolgozhatom rajta.”

„Ez határozottan család-barát film.” – teszi hozzá Lewis. „A humora nagyon mulatságos. Aranyos és harsány, de nem épít túlzottan a helyzetkomikumra. Gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt érdekes.”

Phileas Fogg fantasztikus találmányai

„Amikor elkezdtük a filmet felépíteni, tényleg azt akartuk, hogy mulatságos legyen.” – mondja Perry Blake. „Ez családi film, és azt akartuk, hogy a szülők legalább annyira élvezzék, mint a gyerekek.”

A film javarészt Fogg kicsit bolondos találmányainak köszönheti, hogy széleskörű érdeklődésre számíthat. A film alkotói olyan képet akartak kialakítani Foggról, mint aki afféle jóindulatú, de őrült tudós, aki a különböző találmányait azokból a dolgokból barkácsolja össze, amit a garázsában talál. „Én is kitaláltam, úgymond elgondoltam dolgokat, amikor kis srác voltam.” – mondja Blake. „És ilyen mindenféle, szedett-vedett dolgokból állítottam össze ezeket. Úgyhogy tényleg azt akartuk, hogy Fogg találmányai úgy nézzenek ki, mint amiket véletlenül talált dolgokból készített.”

Fogg jó hasznát veszi a találékonyságának, amikor meg kell alkotnia a repülő szerkezetet, miközben az Atlanti-óceánon menekül egy gőzhajón. Fogg repülő szerkezete a hajón talált különböző dolgok szédületes választékából készült: vitorlák, árbocok, pallók; a propeller evezőlapátokból áll.

Perry Blake maga elé képzelte Fogg menetfelszerelését, amikor éppen 1000 m magasan a levegőben, helyszín-kereső repülőúton voltak. „Kinéztem a repülőgép ablakán és láttam ezeket a lökhajtásos jet motorokat. Úgy gondoltuk, hogy jópofa lenne, ha ez a menetfelszerelés olyan lenne, min egy nagy jet valakinek a hátán, tényleg túlméretezett, őrületesen nagy méretben. Ez volt az egyik első rajz, ami erről készült. Ahogy aztán tovább alakítgattuk, azt gondoltuk, hogy miért is ne olyan dolgokból állítanánk össze, amik ott vannak a keze ügyében. Úgyhogy beépítettük a szerkezetbe a hordót, mint fő részt, amiből mindenféle dolog jön ki – csövek, tömlők, amik úgy néznek ki, mintha egy szaxofonból vagy trombitából származnának, bőr hevederek, amiket a lováról szerzett…”

További találmány Fogg belső égésű motorja, aminek az üzemanyaga bab. „Egy szokásos kocsit vettünk, és felturbóztuk a teljesítményét. Azt akartuk, hogy modernnek tűnjön, de mégis az adott korból valónak.” – mondja Blake. Majdnem úgy nézett ki, mint egy nagy sebességűre átépített régi autó, „egy nagy batár, aminek egy kipufogócső áll ki az oldalán. Ragyogó metálkékre festettük.” Mihelyt készen állt, Blake és mások is előszeretettel vezették, mondván, hogy próbautat tesznek vele.

A „városi közlekedési eszköz”, az in-line görkorcsolyák korai változata, Fogg egy másik találmánya. „Azt a benyomást akartuk kelteni, hogy hátrament a háza hátsó traktusába, vagy az alagsorba, és ott egy kis kocsiról maradt régi kerekeket talált. Fogta a kerekeket, és rászerelte a csizmájára, és így készült ez a csodacipő.” – mondja Blake.

„Ez a film olyan időszakban játszódik, amikor majdnem mindegyik nagy felfedezés, találmány született.” – mutat rá Frank Coraci. „ez az egész film arról szól, hogy Phileas hisz az álmaiban és van hozzá bátorsága. Néhány találmánya évekkel később valóban létezni fog, és használatban lesz.”

Egy hihetetlen utazás

Végső soron a 80 nap alatt a Föld körül című film a lehető legjobb családi szórakozást ígéri: akció, kaland, szerelem és komédia, megnyerő figurák történetén keresztül, akik még néhány tanulsággal is szolgálnak, néhány dolgot megtanulnak a film során.

„Phileas sok mindent megtud saját magáról, a világról, és Monique révén a művészetről is.” – mondja Steve Coogan. „Monique-ba bele is szeret. Úgyhogy olyan dolgokról is tudomást szerez, amelyekre nem lehet tudományos magyarázatot találni. Megtanul néhány dolgot az életről.”

„Az is része a film által példázott üzenetnek, hogy ha szélesíted a látókörödet és bővíted a tudásodat a legkülönbözőbb háttérrel rendelkező emberekre vonatkozóan, akkor teljesebb és egész emberré válsz magad is.”

„Nagyon kevés az olyan film, amit tényleg az egész család együtt elmehet megnézni.” – mondja Bill Badalato. „Ezt a filmet mindenki megnézheti, és jól is fogja érezni magát. A vígjáték nagyszerű. Oly sok nagy akciófilm és horrorfilm után, azt hiszem, ez olyan, mintha friss levegőt szippantanánk.”

„A 80 nap alatt a Föld körül című film mindenki számára készült, mindenkihez szól.” – mondja Rob Schneider. „Mindenki élvezi majd a filmet, mert gyönyörű tájak, látképek vannak benne, csodálatos a szereplőgárda, és az egész világot bejárhatja az ember. Ez egy nagyszerű epikus, családi kalandfilm, mulatságos és remek a sztori. Ez mind megvan a 80 nap alatt a Föld körül című filmben.”

„Amikor elmész megnézni egy filmet, akkor meg akarsz lepődni, azt akarod, hogy kíváncsivá tegyen a film.” – teszi hozzá Jim Broadbent. „Ez a film mindenkihez szól. Úgy értem, ez egy Jackie Chan film. De szerepel benne Viktória királynő is. Csodálatos – nagyon invenciózus, remek játék.”

„Ez egy vad, rendkívüli képzelőerővel teremtett utazás, ami az összes kultúrát felöleli, értékeli az igaz barátságot és megmutatja, hogy hogyan segíthetünk egymásnak, ha megvan a bátorságunk ahhoz, hogy átéljük az álmainkat.” – mondja frank Coraci. „Ez olyan film, amely az emberiségnek éppen most nagyon a javára válhat.”

 
Üvegtigris
 
Üvegtigris 2
 
Harry Potter és a Bölcsek Köve
 
Harry Potter és a Titkok Kamrája
 
Harry Potter és az Azkabani Fogyoly
 
Le a fejjel!
 
A Bukás Hitler utolsó napjai
 
Ilyen a boksz
 
Addig jár a korsó a kútra…
 
Reszkess Amerika!
 
Bérgyilkos a Szomszédom
 
Simpatico
 
Az évszázad gyermekei
 
Csajok a csúcson
 
Angyali szemek
 
Banditák
 
AZ ÍGÉRET MEGSZÁLLOTTJA
 
Felpörgetve
 
Star Wars trilógia

www.akioldala.gportal.hu

 
A Karib tenger kalózai-A Fekete Gyöngy átka
 
Arthur király
 
A kismenő
 
Kéjutazás
 
Filmek
 
2020:A tűz birodalma
 
Garfield
 
Kutyabajnok
 
Nagy Sándor,A hódító
 
Zorro álarca
 
Daredevil-A fenegyerek
 
Én,a robot
 
Amerikai Pite
 
Penge II
 
Pearl Harbor-Az égi háború
 
Jégkorszak
 
Sötét zsaruk 2
 
Taxi 2
 
Taxi
 
Taxi 3
 
Én a kém
 
Filmek 2
 
Tapló Télapó
 
80 Nap alatt a Föld körül
 
NYÓCKER!
 
Nyócker videoklipp


Flash (.swf) => Kis (3MB) - Közepes (8MB) - Nagy (11MB)
Ha le akarod menteni PC-re, akkor: jobbKlikk, majd Mentés másként
Mpeg (.mpg) => Nagy (20MB)

 
Charlie Angyalai - Teljes Gázzal
 
Grimm
 
Harry Potter és a Tűz Serlege
 
King Kong 2005
 
Narnia Krónikái - Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény
 
Mátrix
 
A hét képe
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?