JOHN DAHL (rendezõ) 1993-ban készült, Amikor egy bérgyilkos is több a soknál (Red Rock West) címû filmjét, Nicolas Cage és Lara Flynn Boyle fõszereplésével, a modern film noir humorban és fordulatokban gazdag alkotásának tartják. Ezt egy másik, kritikusok által rendkívül elismert thriller, a Végsõ csábítás (The Last Seduction) követte Linda Fiorentino és Bill Pullman fõszereplésével. A két filmért 1994-ben Dahl elnyerte a Filmkritikusok Szövetsége legjobb pályakezdõnek járó díját. Dahl rendezte az Ölj meg újra (Kill Me Again) címû filmet, majd A felejthetetlent (Unforgettable), egy újabb thrillert Ray Liotta és Linda Fiorentino fõszereplésével, valamint a Pókerarcok (Rounders) címû filmdrámát, amely a nagy tétekkel játszó pókeresek világáról szól, Matt Damon, Edward Norton és John Malkovich fõszereplésével. Dahl storyboard-rajzolóként került a filmiparba. Õ készítette például a Valami vadság (Something Wild), vagy a Robotzsaru (RoboCop) stotyboardját, majd rendezõasszisztensként dolgozott.
CLAY TARVER (forgatókönyvíró) a fõiskola elvégzése után nyolc éven keresztül zenészként dolgozott Bostonban. 1992-ben költözött New Yorkba, ahol reklámokat kezdett rendezni. Noha a Kéjutazás Tarver elsõ forgatókönyve, már közremûködött a Charlie angyalaiban (Charlie's Angels) és a Twentieth Century Fox és a New Regency legújabb vígjátékában, a "Black Knight"-ban. Nemrégiben J. J. Abramsszal és Mike Judge-dzsal vett részt a Fox következõ projectjében, a "House of Rotchild"-ban, valamint a "The Incredible Mr. Limpet" remake-jében, amelyet Judge fog rendezni.
J. J. ABRAMS (forgatókönyvíró, producer) keze alól olyan forgatókönyvek kerültek már ki, mint az Armageddon (Armageddon), a Halhatatlan szerelem (Forever Young) és a Csak egy lövés (Regarding Henry). Abrams volt a "Felicity" címû népszerû sorozat egyik készítõje és executive producere. A mûsor címadó dalának megírásában is közremûködött Andrew Jarecki oldalán, és ebben a sorozatban mutatkozott be elõször rendezõként is, egy kétrészes epizód elkészítésével. A New York-i születésû Abrams Los Angelesben nõtt fel, és a mozi iránti szenvedélye is itt bontakozott ki - nyolcéves korában, amikor nagyapja elvitte, hogy megnézzék a Universal Studiót. Apja Super 8-as kameráját kérte el, hogy filmeket készíthessen vele, és az ezt követõ tíz esztendõben számtalan amatõr film került ki a keze alól, amelyek közül több díjat nyert különbözõ fesztiválokon. Az elsõ filmtervét a Filofaxot (Taking Care of Business) még fõiskolásként adta el. Ezt követte a Csak egy lövés (Regarding Henry), amelyben Harison Ford játszotta a fõszerepet, majd a Halhatatlan szerelem (Forever Young) Mel Gibson fõszereplésével. Õ volt a producere a Julie De Marco (The Pallbearer) címû filmnek, amit a "Felicity" másik alkotója, Matt Reeves rendezett, és a Bamba bandának (The Suburbans), Jennifer Love Hewitt fõszereplésével. Abrams színészként is feltûnik a "Diaboloque" és a Hatszoros ölelés (Six Degrees of Separation) címû filmekben.
CHRIS MOORE (producer) a Fusion Studio alapítója és igazgatója volt. A Fusion Studióban számos sikerfilm producere, mint például az Amerikai pite (American Pie), a Hulla, hó, telizsák (Reindeer Games), az Ember tervez (Best Laid Plans), a "Pop&Me", a "Glory Daze" vagy a Good Will Hounting (Good Will Hounting). És számos olyan filmé, ami a közeljövõben kerül forgalomba, például a "Stolen Summer", az Amerikai pite 2 (American Pie 2) és a "Third Wheel". A Fusion Studio összeolvadt a HorsePower Entertainmenttel és a Pearl Street Productionnel, és a három stúdió most együtt alkotja a LivePlanetet.Moore 2000. júniusában együtt alapította meg a LivePlanet stúdiót Ben Affleck-kel, Sean Bailey-vel és Matt Damonnal, hogy egy versenyképes technológiájú, kreatív céget hozzanak létre. Moore a LivePlanet ügyvezetõ igazgatójaként a cég minden üzleti tevékenységéért felelõs. Moore egyben a Launch Media részvénytársaság egyik alapítója is, amely 1994-tõl a Launch címû multimédiás szórakoztatómagazin készítéséért volt felelõs, és amelyet 2001-ben a Yahoo! vásárolt meg.
BRIDGET JOHNSON (executive producer) James L. Brooks Gracie Films cégének elnökhelyetteseként az Oscar-díjas Lesz ez még így se (As Good As It Gets) címû film executive producere volt. Karrierjét a TriStar Picturesnél kezdte, ahol egészen az elnökhelyettességig jutott a ranglétrán. Ekkor a Walt Disney Studoshoz került, és itt dolgozott egészen a Gracie Films-hez való csatlakozásáig. A TriStar-nál és a Walt Disney-nél olyan filmek elkészítésében vett részt, mint a Nem látni és megszeretni (Blind date), A hetedik jel (The Seventh Sign), a Nicsak, ki beszél (Look Who's Talking), a Zöldkártya (Green card), az Örömapa (Father Of the Bride), az Eszelõs szerelem (Mad Love), a Ha egy férfi igazán szeret (When a Man Loves a Woman) és az Örömapa 2 (Father Of the Bride 2). Johnson a wisconsini egyetemen végzett filozófia és angol irodalom szakon. A diplomájának megszerzése után Los Anglesbe költözött, ahol nemsokára otthonosan kezdett mozogni a helyi mûvész-körökben. Õ szerkesztette a Los Angeles Institute of Contemporary Art folyóiratát, majd a Museum of Contemporary Art kiadványainak szerkesztõje lett.
PATRICK MARKEY (executive producer) nemrégiben fejezte be a munkát a "White Oleander" címû produkcióban, amelynek fõszerepeit Alison Lohman, Michelle Pfeiffer, Renée Zellweger és Robin Wright Penn alakítja. Az Ohio State University elvégzése után Markey az Ohio Film Commission munkatársa lett. Itt ismerte meg Robert Redfordot a Brubaker (Brubaker) címû film forgatása közben. Ezt követõen szinte állandó munkakapcsolatban állt Redforddal, és közremûködött az Átlagemberek (Ordinary People) és az Õstehetség (The Natural) címû filmek készítésében. Markey számos független filmes projektben vett részt, például a Kesztyûs kézzel (Thief), az Egy angyal halála (Death of an Angel), a "Stacking", a Mélytengeri szörnyeteg (Deepstar Six) vagy a "The Dark Wind". 1990-ben ismét Redforddal dolgozott a Folyó szeli kettében (A River Runs Through It), majd a Mennyei örömök klubja (The Joy Luck Club) készítésében vett részt, Ron Bass, Amy Tan, Oliver Stone és Wayne Wang fõszereplésével. 1998-ban A suttogó (The Horse Whisperer) producere volt, amit Redford rendezett, és amelynek fõszerepét is a színész játszotta.
ARNON MILCHAN (executive producer) az elmúlt húsz évben az egyik legsikeresebb független filmproducerként vált ismertté, aki több mint hatvan játékfilm elkészítésében vett részt. Az izraeli születésû Milchan Londonban tanult közgazdaságtant, majd a Genfi Egyetem hallgatója volt. Elsõ üzleti vállalkozása apja kis agro-kémiai vállalatának felvirágoztatása volt, amely miatt Milchan legendás hírnévre tett szert az üzleti életben. Hamarosan egy olyan terület "termékei" iránt kezdett érdeklõdni, ami mindig is figyelme középpontjában állt: a film, a televízió és a színház. Legelsõ projektjei közé tartozik Poman Polanski Amadeusának színpadi elõadása, a "La Menace", A medúza pillantása (The Medusa Touch) és a "Masada" címû tévésorozat. A nyolcvanas évek végére Milchan olyan filmek producereként dolgozott, mint Martin Scorsese munkája, A komédia királya (The King of Comedy), Sergo Leone Volt egyszer egy Vadnyugata (Once Upon a Time In America) és Terry Gilliam Brazilja (Brazil).A Pretty Woman - Micsoda nõ! (Pretty Woman) és a Rózsák háborúja (The War of the Roses) hatalmas sikere után Milchan megalapította a New Regency Productions-t és egy sor sikerfilm producere lett, mint például a J.F.K. (J.F.K.), a Sommersby (Sommersby), a Ha ölni kell (A Time to Kill), a Szabadítsátok ki Willyt (Free Willy), Az ügyfél (The Client), a Fejjel a falnak (Tin Cup), az Úszó erõd (Under Siege), a Szigorúan bizalmas (L.A. Confidental), Az ördög ügyvédje (The Devil's Advocate), a Nincs alku (The Negotiator), az Angyalok városa (City of Angels), a Briliáns csapda (Entrapment), a Vakrepülés (Pushing Tin), a Gagyi mami (Big Momma's House) vagy a Harcosok klubja (Fight Club). A közeljövõben a "Black Knight" címû vígjáték létrejöttét segíti majd (Martin Lawrence fõszereplésével), valamint a "Don't Say Word" címû thrillerben (Michael Douglasszel a fõszerepben), a "High Crimes"-ban (Ashley Judd, Morgan Freeman, Jim Caviezel és Amanda Peet közremûködésével), a "Joe Somebody"-ban (Tim Allen fõszereplésével), és a "Life, Or Something Like It" címû romantikus komédiában (Angelina Jolie és Edward Burns fõszereplésével).
JEFFREY JUR (operatõr) együtt dolgozott John Dahllal a Végsõ csábítás (The Last Seduction) és A felejthetetlen (Unforgettable) címû filmekben. Õ volt az operatõre a Kortalan szerelemnek (How Stella Got Her Groove Back), a Piszkos táncnak (Dirty Dancing), a Pániknak (Panic), a Hajszál híján hõsöknek (Almost heroes), és A nagy filmnek (The Big Picture). Nemrégiben fejezte be a "My First Mister" címû független filmdráma forgatását, ami a 2001-es Sundance Film Festival nyitófilmje volt.
ROBERT PEARSON (látványtervezõ) John Dahl három másik filmjének, a Pókerarcok (Rounders), A felejthetetlen (Unforgettable) és az Amikor egy bérgyilkos is több a soknál (Red Rock West) látványát készítette. A televízióban õ tervezte a Mark Rydell által rendezett "James Dean" látványát.
ERIC L. BEASON (vágó) már a Végsõ csábítás (The Last Seduction), A felejthetetlen (Unforgettable) és az Ölj meg újra (Kill Me Again) címû filmek elkészítésében is együtt dolgozott John Dahllal.
MARCO BELTRAMI (zeneszerzõ) az olasz származású zeneszerzõ Velence után a Yale School of Music hallgatója lett. 1992-ben Los Angelesbe költözött, és a filmzenék mellett kórusmûveket is komponált. Az 1994-es "The Bicyclist" óta Beltrami szinte folyamatosan dolgozik. Õ írta többek között az Invázium (The Faculty), a The Crow: Salvation (The Crow: Salvation), a Sikoly (Scream) mindhárom részének, A leskelõdõ (The Watcher), a Dracula 2000 (Dracula 2000) és a "The Dangerous Lives of Alter Boys" címû filmek zenéjét. Legközelebb a Penge 2-ben (Blade 2: Bloodhunt) hallhatjuk majd hátborzongató melódiáit. Munkájáért Beltramit az American Academy of Arts díjával tüntették ki.
|