A sikeres francia vígjátékoknak előbb-utóbb elkészül az amerikai adaptációja. Francis Veber utolsó filmje, az Addig jár a korsó a kútra... szintén esélyes erre, mivel témája univerzális, s ugyanez vonatkozik arra az éles kritikára, ami a modern nagyvállalatok működését illeti. A vezetők féltékenyen versengnek egymással, az alkalmazottak között akad jó néhány hitvány fráter, bizonyos kollégák átverik egymást, a főnökség pedig erkölcstelen. A film természetesen komédia - a rendezője ebben a műfajban a legkiválóbb - a kritika humoros párbeszédekben és szórakoztató szituációkban nyilvánul meg. Veber az úgynevezett bulvárkomédia jeles képviselője, aki büszkén vállalja, hogy például Moliére emberi tökéletlenséget ábrázoló korai darabjaiból számos ötletet merít. Vígjátékai gyakran figurázzák ki a képmutatást, ami kétségtelenül napjaink egyik legelterjedtebb káros tulajdonsága.
|
Mostani filmszatírájában nagyszerű alkotótársai vannak. Gérard Depardieu hosszú ideje nem nyújtott ilyen meggyőző alakítást, mint az erőszakos macho, aki végül az állítólagos homoszexuális legjobb barátainak egyike lesz. A munkamániás Depardieu a forgatás közben mellkasi fájdalmakra panaszkodott, s ennek nyomán egy ideig elhalasztották jeleneteit, mivel orvosi tanácsra bypass-műtétet hajtottak végre rajta. Az operáció után egy héttel az 51 éves színész már talpon volt, s bár a doktorok még pihenést tanácsoltak neki, mégis visszatért a forgatásra.
Daniel Auteuil megint bebizonyítja, hogy bármilyen szerepet képes eljátszani. Úgy tűnik, egyenesen követi filmbeli szomszédja tannácsát, miszerint ne próbáld meg megmutatni másoknak, hogy különbözöl tőlük. Egyszerűen légy önmagad. Auteuil roppant meggyőző volt az olyan műfajilag különböző filmekben, mint a Lány a hídon vagy a Sade, de mindig önmagát nyújtotta, s ez teszi őt igazán nagy színésszé. |