LUC BESSON (producer, forgatókönyvíró) korábban nyolc világsikerû filmet rendezett: Élethalálharc (Le dernier combat; 1983), Metró (Subway; 1985), A Nagy Kékség (La Grand Bleu; 1988), Nikita (La femme Nikita; 1990), Atlantis (1991), Leon, a profi (Léon; 1994), Az ötödik elem (The Fifth Element; 1997), Jean d'Arc, az orléans-i szûz (1999). Elsõ produceri munkája az Éhkoppon (Nil by Mouth) volt, amelyet Gary Oldman, a Leon, a profi és Az ötödik elem sztárja rendezett. Besson tíz éven át dédelgette a TAXI ötletét, mivel mindig is arról álmodozott, hogy csúcssebességgel hajtson át egy városon, lehetõleg egy személyfuvarozó kisiparos jármûvének hátsó ülésén. Az ötlet akkor kezdett határozott körvonalakat ölteni, amikor Besson találkozott Gérard Pirès-vel, aki elmondta neki, hogy szeretne újra filmezni. A végsõ lökést az adta, hogy Az ötödik elem elõkészítésekor a Columbia 30 nap gondolkodási idõt kért annak eldöntésére, be akar-e szállni a vállalkozásba. Besson elhatározta, hogy ezalatt megírja a TAXI forgatókönyvét. Idõben kész lett, és másnap megjött a Columbia válasza: igen! Besson nyugodtan kért fel viszonylag ismeretlen színészeket a fõszerepekre, mert jól tudta, hogy manapság már a producer vagy a rendezõ neve is garancia lehet a sikerre - feltéve persze, ha eléggé jól cseng a közönség körében. Azt is figyelembe vette, hogy a még nem felkapott színészeknek akár a telefonkönyvet is a kezükbe nyomhatják, hogy abból játsszanak, mindenképpen majd' kibújnak a bõrükbõl a nagy lehetõség feletti örömükben. Az elsõ rész sikere igazolta hogy a nagy álmokat érdemes valóra váltani: a Taxi második részének fogadtatása az elsõ epizódét is felülmúlta: nemcsak Franciországban döntötte meg a nézettségi rekordokat, hanem az egész világon közönségkedvenc lett.
GÉRARD KRAWCZYK (rendezõ) "Én voltam a rendezõ a Taxi elsõ három hetének a forgatásán, mert helyettesítenem kellett Gerard Pirés-t, aki egy baleset következtében kórházban feküdt. Remekül éreztem magam. Mikor a következõ évben Luc után mentem Csehországba, a Jean d'Arc forgatására, Luc felajánlotta nekem hogy rendezzem meg a következõ részt. A Taxi óriási sikere után a kihívás adott volt: újból örömet okozni a nézõknek. Egy ugyanannyira lendületes, izgalmas filmet készíteni, mint az elõzõ volt, hasonlóan szimpatikus szereplõgárdával. Hogy a színészek éppen annyira bájosak, a komikum ugyanúgy átütõ, az esések pedig ugyanúgy lélegzetelállítóak legyenek, mint a Taxi -ban. Amikor elolvastam a forgatókönyvet, megértettem, hogy itt nem annyira az elõzõ rész folytatásáról van szó, hanem egy teljesen új fejezetrõl, egy új kalandról. Olyan ez, mint a Tintin, ahol a szereplõk ugyanazok, de mindig új bonyodalmakba keverednek. Ezúttal is a legjobb rally-versenyzõk ülnek a volánnál, többek között Alliot, Ragnotti és Touroule, csakúgy mint a tavalyi Parizs-Dakar futam nyertese, Jean-Louis Schlesser, aki nemcsak kaszkadõrként, hanem színészként is megjelenik a vásznon. A film készítõi megpróbáltak még szellemesebb, gyorsabb és látványosabb filmet összehozni mint legutóbb. A történet Marseille-ben kezdõdik és Párizsban ér véget, a "rosszak" ezúttal a hihetetlenül akrobatikus jakuzák, akik nagy fekete autóikkal erednek egy fehér taxi nyomába..." |