CHRIS WEDGE (rendezõ) Oscar-díjas, a Blue Sky Studios egyik alapítója és a kreatív részleg alelnöke. A kutatás és fejlesztés területén végzett magas színvonalú munka emelte a Blue Skyt a világ egyik vezetõ stúdiójává az animáció területén. Wedge legutóbbi munkája, a "Bunny" elnyerte a legjobb animációs rövidfilmnek járó Oscar-díjat. Ez volt az elsõ film, amelyben a Radiosityvel, azzal a szoftverrel, amely a legapróbb részletekig képes visszaadni a természetes fény finomságait. Wedge rendezte a Warner Bros./Geffen Films Production "Joe's Apartment" címû filmjének animációs betéteit és közremûködött a Feltámad a halál (Alien Resurrection) és a Csiri bá (A Simple Wish) címû filmekben, valamint számos reklámfilmben. Wedge a New York-i The School of Visual Artsban végezte animációs tanulmányait. Karrierjét stoptrükk-animátorként kezdte, majd a MAGI/Synthia Visionnél dolgozott a "Tron" címû Disney-film egyik vezetõ animátoraként.
LORI FORTE (producer) karrierjét a Disney Feature Animation részlegénél kezdte, és dolgozott a Toy Story - Játékháború, illetve a "Runaway Brain" címû filmekben. A Disneynél eltöltött idõ alatt olyan filmekben közremûködött továbbá, mint Az oroszlánkirály (The Lion King) és a Pocahontas. Ezt követõen producerként kezdett dolgozni a Twentieth Century Fox Animationnél, ahol számos animációs filmötlet kifejlesztésében segédkezett, ezek egyike a Jégkorszak. Mielõtt az animációs film fele fordult volna, az NBC-nél dolgozott, ahol számos tévésorozat munkálataiban vett részt ("Dear John", "Empty Nest", "Valerie's Family", "Alf"). Ezt követõen a Columbia Pictures Televisionhöz került, és a vígjáték-részleg alelnökeként sorozatokért volt felelõs.
MICHAEL J. WILSON (forgatókönyvíró) számos film szerzõje. Társírója volt a hamarosan bemutatásra kerülõ "The Tuxedo" címû akcióvígjátékának, amelyben Jackie Chan és Jennifer Love Hewitt látható. Közremûködött a The Flintstones és a "Little Giants" címû filmekben is. A CBS "Sydney" címû sorozatának nem csak szerzõje, hanem executive producere is volt.
MICHAEL BERG (forgatókönyvíró) társírója volt az 1996-os "New Yersey Turnpikes" címû vígjátéknak. Amellett, hogy forgatókönyvírással foglalkozik, megjelennek különbözõ cikkei és novellái olyan magazinokban, mint a Details és a Rosebud.
PETER ACKERMAN (forgatókönyvíró) "Things You Shouldn't Say Past Midnight" címû darabja ment az off-Broadwayn, megjelent nyomtatásban és számos államban sikerrel játszották. Legutóbb a Los Angeles-i Theatreworks állította színpadra, és hangfelvétel is készült belõle, a Paramount Network Television pedig lekötötte a darabot televíziós adaptációra. Ackerman két saját monodrámáját ("Dancers", "Broken Creatures") állította színpadra és "Thanksgiving" címû egész estés darabjából felolvasóestet rendezett. Színészként Eli Wallach oldalán játszott a "Visiting Mr. Green" címû darabban az off-Broadwayn, és jelenleg is látható Shakespeare-darabokban ugyanott. Kétszemélyes vígjátéka, a "The Hate Brothers" (amit közösen írt és adott elõ Christopher Hickmannel) a Solo Arts Groupnál ment.
CHRISTOPHER MELEDANDRI (executive producer) 1998 februárja óta a Twentieth Century Fox Animation Studios elnöke. Meledandri felügyeli a cég összes produkcióját, beleértve a New York-i székhelyû Blue Sky Studiost is, amelyet 1999-ben vásárolt meg a Fox, és amely a vezetõ stúdiók egyike a komputergrafika és az animációs film területén. A Fox 2000-ben mutatta be Don Bluth és Gary Oldman rendezésében készült Titan A.E. - Idõszámításunk után (Titan A.E.) címû animációs sci-fijét, 2001-ben pedig a Talpig majom (Monkeybone) címû Henry Selick-filmet, Brendan Fraser fõszereplésével. Meledandri korábban a Fox Family Films elnöke volt, ahol többek között az Anastasia címû animációs film munkálatait felügyelte. A rajzfilmet 1997 novemberében mutatták be, azóta világszerte 127 millió dolláros bevételt hozott. Meledandri ennél a részlegnél a következõ filmekben dolgozott: Örökkön-örökké (Ever After), Szabadnapos baba (Baby's Day Out), "Mighty Morphin Power Rangers: The Movie". Mielõtt belépett volna a Foxhoz, Meledandri executive producerként dolgozott a következõ filmekben: Jég veled! (Cool Runnings), "Swing Kids", Apáca show 2. (Sister Act II.) és a Sundance-gyõztes Éjszaka ritmusa (Fly By Night). Korábban az Image Entertainmentnél volt producere a Szemtelennek áll a világ (Opportunity Knocks) címû filmnek.
CARLOS SALDANHA (társrendezõ) 1993 óta tagja a Blue Sky Studios kreatív csapatának, miután befejezte "Time for Love" címû animációs rövidfilmjét, amelyet világszerte vetítettek különbözõ filmfesztiválokon. Számos díjat vitt haza ezzel a filmmel, Montrealból a közönségdíjat, Genfbõl pedig a legjobb mûvészi kivitelezésért járó elismerést. Saldanha volt a felügyelõ animátora az 1996-os "Joe's Apartment" címû film animációs betétjének, amiben beszélõ és táncoló cigarettacsikkeket kellett animálni. Õ volt a Csiri bá (A Simple Wish) és a Harcosok klubja (Fight Club) címû filmek komputergenerálta jeleneteinek animációs rendezõje. A játékfilmek mellett Saldanha számos animációs tévéreklámot rendezett és kivitelezett. A Bell Atlanticnak készült "Big Deal" címû spot rengeteg díjat nyert reklámfilm-fesztiválokon. Az 1998-as európai foci VB kampányához készített "Re-Incarnated" címû Tennents Beer-reklámmal Arany Clio Díjat nyert. Saldanha a New York-i School of Visual Artsban szerzett magas minõsítést az animáció területén, és tanárként folyamatosan figyelemmel kísérheti a jövõ nagy animációs mûvészeinek fejlõdését.
BRIAN P. McENTEE (látványtervezõ) ifjúsága legjavát a californiai Sunnyvale-ben töltötte, a Silicon Völgy és a személyi számítógép bûvöletében. Késõbb pedig sok-sok otthonba sikerült eljutnia, és ebben nagy szerepe volt - ahogy õ mondja - "a baby-sitterek videoszindrómájának", ugyanis mûvészeti rendezõje volt a következõ filmeknek: Kenyér Piri, a derék kis kenyérpirító kalandjai (The Brave Little Toaster - 1987, BLT Ventures), Szépség és a szörnyeteg (Beauty and the Beast - 1991, Disney), "Cats Don't Dance" (1997, Turner Feature Animation). 1999-ben csatlakozott a Blue Sky Studioshoz, mint a Jégkorszak látványtervezõje. Mint a színdesign specialistája, McEntee hiszi, hogy a szín vizuális nyelv, és legalább olyan fontos eleme a történetnek, mint az írás és az elõadásmód. A kaliforniai Institute of the Arts diákjaként a Disneynél kezdte karrierjét Eric Larsen, a "Kilenc Öreg" egyikének keze alatt. Ez idõ alatt számtalan filmben dolgozott, így kitanulta az animációs filmkészítés minden csínját bínját. Ezt követõen a Hyperion Picturesnél dolgozott, ahol mûvészeti rendezõként elõször a kritika által jól fogadott Kenyér Piri címû filmben mûködött közre. 1989-ben tért vissza a Disneyhez, hogy részt vegyen a Szépség és a szörnyeteg munkálataiban, ami az egyetlen animációs film, amit valaha is Oscar-díjra jelöltek legjobb film kategóriában. 1993-ban a Turner Fee Animationnek dolgozott a "Cats Don't Dance" címû filmben, ami 1997-ben elnyerte a legjobb filmnek járó ASIFA Annie-díjat. Ezt követõen egy rövid idõre visszatért a Disneyhez, majd végleg elhagyta a stúdiót, és vele együtt a nyugati partot, hogy a Twentieth Century Foxnak dolgozzon.
JOHN CARNOCHAN (vágó) számtalan nagysikerû filmben, dokumentumfilmben és kisfilmben közremûködött. Az utóbbi idõben az animációra koncentrált és elég imponáló listát tud felmutatni: Csibe futam (Chiken Run - Dream Works/Aardman Animation), Irány Eldorádó (The Road to El Dorado - Dream Works SKG), Egyiptom hercege (The Prince of Egypt - Dreamworks SKG), Az oroszlánkirály (The Lion King - Walt Disney Pictures), Szépség és a szörnyeteg (Beauty and the Beast - Walt Disney Pictures), A kis hableány (The Little Mermaid - Walt Disney Pictures). Carnochan 1971-ben kezdte karrierjét az építészetben, ahol a 3D-s formatervezés épphogy megkezdte hódítását. Ez az új terület felcsigázta az érdeklõdését, és elkezdett a komputeranimációval foglalkozni. Mivel ekkoriban a 3D-s animációban rejlõ lehetõségek nem voltak nagyok, Carnochan a vágásban találta meg azt, amit keresett. Néhány filmje ebbõl az idõszakból: Szívtiprók (Heartbreakers), "Circle of Power", A kaszkadõr (The Stunt Man). Elsõ tapasztalata vágóként az animációs film mûfajában A kis hableány volt 1989-ben. Ezzel a filmmel és azokkal, amelyek késõbb követték, Carnochannak lehetõsége nyílt arra, hogy ötvözze az animáció iránti kezdeti érdeklõdését a történetmesélés iránti szenvedélyével, ezért a továbbiakban igyekezett hû maradni az animáció mûfajához.
DAVID NEWMAN (zene) fontosabb munkái: Dr. Doolittle 2., "The Affair of the Necklace", A bájkeverõ (Bedazzled), 102 kiskutya (102 Dalmations), Bölcsek kövére (The Nutty Professor), Bölcsek kövére 2. - A Klump család (Nutty Professor II: The Klumps), Fergeteges forgatás (Bowfinger), A bambanõ (Never Been Kissed), Anastasia, Tengerre, tata! (Out to Sea), A fantom (The Phantom), Hoffa, A zûr bajjal jár (I Love Trouble), Két cowboy New Yorkban (The Cowboy Way), A rózsák háborúja (The War of the Roses), Dobjuk ki anyut a vonatból! (Throw Momma From the Train), Gyilkos játékok (Heathers), The Flintsones, Flintstones 2. - Viva Rock Vegas (The Flintstones in Viva Rock Vegas), Hull a pelyhes (Jingle All the Way). |