LUC BESSON (producer, forgatókönyvíró) korábban nyolc világsikerû filmet rendezett: Élethalálharc (Le dernier combat; 1983), Metró (Subway; 1985), A Nagy Kékség (La Grand Bleu; 1988), Nikita (La femme Nikita; 1990), Atlantis (1991), Leon, a profi (Léon; 1994), Az ötödik elem (The Fifth Element; 1997), Jeanne d’Arc, az orléans-i szûz (The Messenger: The Story of Joan of Arc; 1999). Elsõ produceri munkája az Éhkoppon (Nil by Mouth) volt, amelyet Gary Oldman, a Leon, a profi és Az ötödik elem sztárja rendezett. Besson tíz éven át dédelgette a Taxi ötletét, mivel mindig is arról álmodozott, hogy csúcssebességgel hajtson át egy városon, lehetõleg egy személyfuvarozó kisiparos jármûvének hátsó ülésén. Az ötlet akkor kezdett határozott körvonalakat ölteni elõtte, amikor Besson találkozott Gérard Pirés-vel, aki elmondta neki, hogy szeretne újra filmezni. A végsõ lökést az adta, hogy Az ötödik elem elõkészítésekor a Columbia 30 nap gondolkodási idõt kért annak eldöntésére, be akar-e szállni a vállalkozásba. Besson elhatározta, hogy ezalatt megírja a Taxi forgatókönyvét. Idõben kész lett, és másnap megjött a Columbia igenlõ válasza. Besson nyugodtan kért fel viszonylag ismeretlen színészeket a fõszerepekre, mert jól tudta, hogy manapság már a producer vagy a rendezõ neve is garancia lehet a sikerre – feltéve persze, ha eléggé jól cseng a közönség körében. Azt is figyelembe vette, hogy a még nem felkapott színészeknek akár a telefonkönyvet is a kezükbe nyomhatják, hogy abból játsszanak, mindenképpen majd' kibújnak a bõrükbõl a nagy lehetõség feletti örömükben. Az elsõ rész sikere igazolta hogy a nagy álmokat érdemes valóra váltani, ám a Taxi második részének fogadtatása az elsõ epizódét is felülmúlta: a film nemcsak Franciországban döntötte meg a nézettségi rekordokat, hanem az egész világon közönségkedvenc lett.
GÉRARD KRAWCZYK (rendezõ) számára nem volt újdonság a Taxi 2. stábjával dolgozni. „Én voltam a rendezõ a Taxi elsõ három hetének a forgatásán, mert helyettesítenem kellett Gerard Pirés-t, aki egy baleset következtében kórházban feküdt. Remekül éreztem magam. Mikor a következõ évben Luc után mentem Csehországba, a Jeanne d’Arc forgatására, õ felajánlotta nekem hogy rendezzem meg a következõ részt. A Taxi óriási sikere után a kihívás adott volt: egy ugyanannyira lendületes, izgalmas filmet akartunk készíteni, mint az elsõ rész volt, hasonlóan szimpatikus szereplõgárdával. Amikor elolvastam a forgatókönyvet, megértettem, hogy itt nem annyira az elõzõ rész folytatásáról van szó, hanem egy teljesen új fejezetrõl, egy új kalandról. Olyan ez, mint a Tintin, ahol a szereplõk ugyanazok, de mindig új bonyodalmakba keverednek…”
SAMY NACÉRY 1961-ben született Párizsban született, és a nyolcvanas évek végén kezdett filmezéssel foglalkozni. Színészi pályafutását rövidfilmekben való szerepekkel kezdte, és bár észak-afrikai származása miatt eleinte csupán fenntartásokkal alkalmazták, a francia filmszakmában bekövetkezett generációváltást követõen a lehetõségek az õ számára is kiszélesedtek. 1994-ben Luc Besson szerzõdtette elõször mozifilmben, amikor egy rövidebb szerepet adott neki a Jean Reno fõszereplésével készült Leon, a profi-ban. A világszerte hatalmas sikert aratott film természetesen Naceri karrierjében is döntõ változást hozott, s az elkövetkezendõ években egy sor megbízást kapott: a televízióban és nagyjátékfilmekben egyaránt. 1998-ban szinte „brahiból” vett részt a Besson által forgatókönyvíróként és producerként jegyzett, Gerard Pirés által rendezett Taxi válogatásán, s legnagyobb meglepetésére az övé lett Daniel, a Forma 1-es álmokat dédelgetõ taxisofõr szerepe. A francia filmgyártás elmúlt egy évtizedének talán egyik „legamerikaibb” és legnagyobb költségvetésû filmjének fõszerepe nyomán pedig egy csapásra sztárrá vált hazájában. Nem csoda hát, hogy a film folytatásában visszatér a volán mögé.
FRÉDÉRIC DIFENTHAL 15 évesen otthagyta az iskolát, hogy kitanulja a színészmesterséget. A drámatagozatot követõen 1990-ben Benoit Dayne rövidfilmjével, a „Voyage d'un jour”-ral debütált. Elsõ sikerét egy évvel késõbb a „La totale” címû moziban aratta , majd a „Les gens normaux n'ont rien d'exceptionnel” és a „Capitaine Conan” révén nyerte el a nagyközönség szimpátiáját. Miután számos televíziós és színházi szerepben mutatkozott be, 1998-ban megkapta a Taxi egyik fõszerepét. Az Emilien, a lelkes, de kétbalkezes rendõr figuráját alakító Diefenthal a forgatás során azonnal egy hullámhosszra került partnerével, Samy Nacerivel. A barátságuk eredményeképpen olajozottá vált együttmûködés, valamint a tény, hogy az akcióvígjáték csak Franciaországban mintegy ötmilliós nézõcsúcsot produkált, sürgõs ismétlésért kiáltott, s alig két év elteltével itt a folytatás, a Taxi 2. Mindezek mellett pedig a tehetséges ifjú színész tavaly a Hatodik címû krimiben tért vissza a magyar közönség elé.
MARION COTILLARD (Lilly) Orléans-ban végezte el a konzervatóriumot, évfolyamelsõként. Ismert televíziós színésznõ. Fontosabb mozifilmjei: „La belle verte", „Comment je me suis disputé", „L'histoire du garcon qui voulait qu'on l'embrasse".
EMMA SJÖBERG (Petra) svéd fotómodell. Svédországban, Franciaországban és Spanyolországban él. A modellkedés mellett a svéd televízió egyik show-mûsorának háziasszonya, és cikkeket ír az Elle magazin svéd kiadásába. A Taxi-ban kapta elsõ filmszerepét.
BERNARD FARCY (Gilbert fõfelügyelõ) többek között a „L'instit” és a Maigret felügyelõ nyomozásait adaptáló tévéfilmsorozatból ismert színész. Körülbelül húsz mozifilmben szerepelt, ezek közül a legfontosabbak: „La lune dans le carniveau”, „Notre historie”, „Tenue de soirée”, „Saxo”, Vigyázat, csaló! (Grosse fatigue), „Les trois fréres”. |